I.B.D.Center
مرکز توسعه تجارت هوشمند

I.B.D.Center

کمپین فروش چیست ؟

یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی برای هر کسب و کاری کمپین های فروش هستند به‌طور کلی می توان گفت کمپین فروشی می تواند موفق عمل کند که باعث افزایش آگاهی از برند شود، همچنین موجب افزایش فروش و جذب مشتریان جدید شود.

کمپین فروش عبارت است از مجموعه ای از فعالیت ها و اقدامات هماهنگ و هدفمند که به منظور افزایش یک محصول یا خدمت انجام می شود. هدف از ایجاد کمپین فروش، ترغیب و تشویق مخاطبان هدف به خرید محصول یا خدمت است.

 

هدف از ایجاد کمپین های فروش چیست؟

اجرای یک کمپین فروش نیازمند هزینه و زمان زیادی است که اگر به خوبی صورت گیرد نتایج خوبی را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت. این نتایج عبارت اند از:

 

  • افزایش آگاهی از برند موردنظر
  • ایجاد تمایل بیشتر در مشتری برای خرید
  • ترغیب مشتری به خرید مجدد
  • افزایش سهم بازار
  • افزایش فروش محصول یا خدمات
  • جذب مشتریان جدید
  • حفظ مشتریان قدیمی
  • افزایش آگاهی در مورد محصول جدید
  • ایجاد همکاری های جدید برای کسب و کار
  • افزایش اعتبار برند موردنظر

انواع کمپین فروش

کمپین های فروش را می توان بر اساس مدت زمان اجرا، مخاطبان هدف و کانال های توزیع به انواع مختلفی تقسیم کرد.

 

بر اساس مدت زمان اجرا

 

  • کمپین های کوتاه مدت: این کمپین ها معمولاً در یک دوره زمانی محدود اجرا می شوند، مانند یک فصل یا یک تعطیلات خاص، اجرا می شوند. هدف این کمپین ها، افزایش فروش در مدت زمان کوتاه است.

برای مثال یک فروشگاه پوشاک می تواند در فصل تابستان کمپین فروش منحصربه‌فردی برای لباس های تابستانی برگزار کند. یک فروشگاه لوازم خانگی کمپین فروش ویژه بخاری در فصل زمستان برگزار می کند. یک شرکت تلفن همراه در تعطیلات نوروزی کمپین فروش ویژه سیم کارت های خود را اجرا می کند.

 

  • کمپین های بلند مدت: این کمپین ها برای مدت زمان طولانی تری مانند یک سال یا چند سال قابل اجرا هستند. هدف این کمپین ها، ایجاد آگاهی از برند یا محصول و افزایش سهم بازار در بلند مدت است

برای مثال، یک شرکت خودروسازی ممکن است یک کمپین تبلیغاتی طولانی مدت را برای معرفی مدل جدید خودرو خود راه اندازی کند. یک شرکت بیمه در اجرای کمپین تبلیغاتی به مدت زمان طولانی را برای افزایش آگاهی از برند خود اجرا می کند.یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی کمپین تبلیغاتی بلند مدتی برای معرفی یک خط تولید جدید از محصولات خود اجرا می کند.

مطالب مرتبط
مزایای طراحی سایت| مزایای طراحی سایت برای کسب و کار|

مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها چیست؟

یکی از مواردی که برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار ضروری و مهم است؛ کسب موفقیت در کسب و …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
کمپین های تبلیغاتی|آموزش صفر تا صد کمپین های تبلیغاتی|

اموزش صفر تا صد طراحی کمپین های تبلیغاتی

برای شروع به طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی و یا بازاریابی، حتی اگر قبلا صدها کمپین طراحی کرده باشیم، …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
ایده های بازاریابی|ایده های بازاریابی محتوا|ایده های خلاقانه برای کسب و کار

کمپین های بازاریابی چگونه کسب و کار شما را رشد می دهد؟

آیا تا به حال خودرویی را مشاهده کرده اید که بدون چرخ حرکت کند؟ قطعا خیر! به همان اندازه که …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *