I.B.D.Center
مرکز توسعه تجارت هوشمند

I.B.D.Center

اموزش صفر تا صد طراحی کمپین های تبلیغاتی

برای شروع به طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی و یا بازاریابی، حتی اگر قبلا صدها کمپین طراحی کرده باشیم، باز هم ترسناک و دلهره آور است. زیرا در کمپین خود قرار است با صرف بودجه قابل توجهی در یک بازه زمانی مشخص اهدافی را برای یک کسب و کار محقق کنید و اکنون اگر می خواهید کمپین را در محیطی با اقتصاد و بازار غیرقابل پیش بینی پیش ببرید به دقت، محاسبات و چابکی بیشتری نیاز خواهید داشت. در این مقاله تصمیم گرفته ایم مسیر طراحی و اجرای کمپین را به وضوح برای شما ترسیم کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و به اهداف خود برسید. اگر این مقاله را تا آخر دنبال کنید و گام به گام همراه با آن پیش بروید، قطعا شما می توانید کمپین تبلیغاتی خود را با دلهره و ترس کمتری طراحی کنید.

راه اندازی کمپین های تبلیغاتی|کمپین های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین|کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی (Advertising Campaign) چیست؟

کمپین تبلیغاتی را می توان مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی با یک استراتژی مشخص دانست که می توان از طریق انتشار پیام در رسانه های مختلف، اهداف مورد نظر سازمان را محقق کرد. به‌طور کلی اهداف سازمان ممکن است آگاهی مخاطب هدف از برند و یا محصول یا افزایش میزان فروش و حتی بهبود رابطه با بازار و مخاطب هدف باشد.

انواع کمپین های تبلیغاتی

با توجه به رسانه های مورد استفاده در کمپین، کمپین های تبلیغاتی به دو دسته تقسیم می شوند:

کمپین تبلیغاتی آنلاین

همانطور که از عنوان آن مشخص است، در این نوع کمپین از رسانه های آنلاینی که در اینترنت موجود است استفاده می شود. از جمله: گوگل یا سایر موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، ایکس، تیک تاک، و غیره)، ایمیل، بنرها و پاپ آپ ها در وب سایت ها و برنامه های کاربردی محبوب.

شما نیز به احتمال زیاد بار ها و بارها با تبلیغات در این رسانه ها مواجه شده اید، تبلیغاتی مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات بنری و کلیکی، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات ویدیویی در دوربین ها و یوتیوب از جمله تبلیغات آنلاین مورد استفاده در راستای کمپین های تبلیغاتی آنلاین هستند.

کمپین تبلیغاتی آفلاین

در کمپین های آفلاین، رسانه های آفلاین یا به اصطلاح سنتی برای انتقال پیام استفاده می شود. آنها را می توان در رسانه هایی مانند تلویزیون، رادیو، بیلبوردها، بیلبوردها، بروشورها، کاتالوگ ها، روزنامه ها، مجلات و بسیاری از محیط های شهری به عنوان رسانه آفلاین معرفی و استفاده کرد.

تا اینجا با مفهوم کمپین تبلیغاتی آنلاین و آفلاین آشنا شدید. اما فراموش نکنید، بسیاری از کمپین های تبلیغاتی با توجه به اهداف کمپین از ترکیب رسانه های آفلاین و آنلاین استفاده می کنند.

چگونه یک کمپین تبلیغاتی را می توان راه اندازی کرد؟

برخی از افراد فکر می کنند که کمپین های تبلیغاتی ترکیبی از علم و هنر هستند. جان وارد، روزنامه‌نگار بزرگ، اظهارات جالبی در این زمینه دارد:
« تبلیغات از سوی کسانی ارائه می‌شود که آرزو دارند هنرمند شوند؛ اما کسانی آن را ارزیابی می‌کنند که دوست دارند دانشمند شوند. در روابط انسانی، تضادی بالاتر از این سراغ ندارم!»
در یک کمپین همواره باید کارشناسان از دانش بازاریابی خود استفاده کنند و مخاطب را درک کنند و استراتژی، رسانه و پیام را مشخص کنند، سپس یک هنرمند خلاق، طراح گرافیک یا فیلمساز باید وارد عمل شود و با هنر خود تبلیغ را جذاب کند.

مطالب مرتبط
کمپین فروش چیست؟|انواع کمپین فروش |هدف از ایجاد کمپین های فروش|

کمپین فروش چیست ؟

یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی برای هر کسب و کاری کمپین های فروش هستند به‌طور کلی می توان گفت …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
مزایای طراحی سایت| مزایای طراحی سایت برای کسب و کار|

مزایای طراحی سایت برای کسب و کارها چیست؟

یکی از مواردی که برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار ضروری و مهم است؛ کسب موفقیت در کسب و …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
ایده های بازاریابی|ایده های بازاریابی محتوا|ایده های خلاقانه برای کسب و کار

کمپین های بازاریابی چگونه کسب و کار شما را رشد می دهد؟

آیا تا به حال خودرویی را مشاهده کرده اید که بدون چرخ حرکت کند؟ قطعا خیر! به همان اندازه که …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *