I.B.D.Center
مرکز توسعه تجارت هوشمند

I.B.D.Center

استراتژی کوچینگ در کسب و کار

کوچینگ چیست؟

کوچینگ فرآیندی است که هدف آن بهبود عملکرد افراد است و به جای گذشته یا آینده بر «حال» تمرکز دارد. به عبارت دیگر، کوچینگ شامل باز کردن قفل یک شخصیت برای به حداکثر رساندن عملکرد خود به طور کامل است،

دوره اموزش کوچینگ مناسب چه افرادی است؟

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار مربیگری و ارائه خدمات مربیگری به افراد، تیم ها، سازمان ها و کسانی که به دنبال تحصیلات عالی هستند را دارند.

مدیران(شامل مدیران ارشد، مدیران منابع انسانی یا مدیران کسب و کار و …) که می خواهند مهارت های کوچینگ را بیاموزند تا بتوانند بر اساس آخرین تکنیک های جهانی عملکرد و رهبری بهتری در محیط کاری خود داشته باشند.

اساتید، مشاوران، روانشناسان یا معلمانی که می خواهند یک مهارت مربیگری درجه یک و جدید را بیاموزند.

افرادی که می خواهند با یادگیری مهارت های مربیگری حرفه ای تأثیر خود را بر دیگران (اعضای خانواده، دوستان، همکاران و …) تقویت کنند.

کوچینگ مدیران چیست؟

 کوچینگ مدیران فرآیندی شکل‌دهنده است که در آن یک متخصص با تجربه و توانایی بیشتر به مدیر مشاوره و راهنمایی می‌دهد. این فرآیند می تواند در یک دوره زمانی محدود اجرا شود یا اساس یک سبک مدیریت مداوم را تشکیل دهد. بنابراین کوچینگ مدیریت اهداف فردی و سازمانی را در نظر می گیرد و به مدیران فرصت می دهد تا نقاط قوت خود را توسعه دهند. 

مهارت های کوچینگ مدیران

مهارت های کوچینگ مدیران  شامل فعالیت هایی برای بهبود عملکرد کارکنان در محل کار است. مدیران با یادگیری و به کارگیری مهارت های مربیگری، به سایر کارکنان کمک می کنند تا از طریق همکاری و همدلی به اهداف خود برسند. در واقع مهارت های کوچینگ موثر ابزاری است تا مدیران در موقعیت های مختلف بهترین پاسخ و تصمیم را در رابطه با کار و افراد دریافت کنند تا همه کارکنان درگیر اهداف سازمان باشند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.

اهداف کوچینگ

هدف از کوچینگ مدیران بهبود عملکرد این افراد در محل کار است. این نوع کوچینگ بر مهارت ها، اهداف و ویژگی های شخصی مدیر – مانند اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعی – متمرکز است. در واقع هدف از کوچینگ بهبود کارایی یادگیری و رشد شخصی است.

چرا باید به بیزینس کوچینگ توجه کرد؟

استخدام یک مربی کسب و کار به معنای استخدام یک مشاور در صنعت برای بهبود روش انجام تجارت نیست. افراد زیادی هستند که خود را مربی کسب و کار می نامند اما هیچ مدرک، مهارت، دانش و تجربه ای در این زمینه ندارند. اعتماد به کوچینگ کسب و کار کار دشواری است. واقعا به چه کسی اعتماد کنیم؟ در انتخاب بیزینس کوچ نه تنها روش و کیفیت آنها مهم است، بلکه نظر آنها در مورد تجارت و زندگی به طور کلی نیز بسیار مهم است.

حمیدرضا خسروی در طول فعالیت سال های گذشته با تجربه و دانشی که در زمینه مشاوره کسب و کار به دست آورده است توانسته بیش از 200 کسب و کار را مشاوره مدیریت و بیش از 4000 نفر را از سراسر کشور آموزش دهد. حمیدرضا خسروی با مدرک دکترای مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و با سابقه ای 15 ساله رویکردی منحصر به فرد به صدها نفر کمک کرده تا کسب و کار خود را تغییر دهند. او به خوبی می داند که هر کسب و کاری برای رشد و توسعه به چه چیزی نیاز دارد: مشارکت قابل اعتماد و یک نقشه راه استراتژیک!

این فرآیند با کمک مشاوران (کوچ ها) و با هدف ارتقای مهارت ها، شایستگی ها و انگیزه افراد در سطوح مختلف یک سازمان انجام می شود.

مراحل اجرای استراتژی کوچینگ در سازمان

  1. شناسایی نیازها: اولین قدم در کوچینگ، شناسایی نیازهای فردی و سازمانی است. این نیازها ممکن است شامل بهبود مهارت های مدیریتی، افزایش مهارت های ارتباطی یا افزایش بهره وری باشد.
  2. تعیین اهداف: پس از شناسایی نیازها، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین می شود. این اهداف باید واضح و قابل اندازه گیری باشد تا افراد بتوانند رو به پیشرفت حرکت کنند.
  3. ایجاد برنامه‌های توسعه: کوچینگ شامل ارائه راه حل های عملی و کاربردی برای بهبود مهارت ها است. برنامه های توسعه شامل آموزش، بازخورد و اقدام اصلاحی است.
  4. پیگیری و ارزیابی: در طول جلسات، پیشرفت افراد به طور مداوم ارزیابی می شود و استراتژی ها و برنامه ها در صورت نیاز اصلاح می شوند.

مزایای کوچینگ در کسب و کار

افزایش کارآیی: کارمندان می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند و وظایف خود را به طور موثر انجام دهند.

تقویت فرهنگ سازمانی: کوچینگ به ایجاد یک فرهنگ مثبت و مشارکتی در سازمان کمک می کند که در آن کارکنان تشویق به برقراری ارتباط و یادگیری مداوم می شوند.

کاهش استرس و فشار کاری: کارمندان با بهبود مهارت ها و شایستگی های خود می توانند فشار کاری را بهتر مدیریت کنند.

ارتقاء نوآوری و خلاقیت: کوچینگ افراد را تشویق می‌کند تا به چالش‌ها از منظری وسیع‌تر نگاه کنند و راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای آنها بیابند.

مطالب مرتبط
تاثیر توسعه سازمانی در کسب و کار|توسعه سازمانی|بهبود عملکرد سازمان با توسعه سازمانی کسب و کار|

تاثیر توسعه سازمانی در کسب و کار

توسعه سازمانی (Organizational Development) نقش کلیدی در موفقیت و رشد کسب و کار دارد. این فرآیند به مجموعه ای از …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
ثبت برند|برند چیست؟| ثبت برند چه کمکی به کسب وکار شما می کند؟

برند چیست؟| ثبت برند چه کمکی به کسب وکار شما می‌کند؟

برند چیست؟ چه اهمیتی در کسب وکار دارد؟ چگونه می‌تواند در راستای کسب و کار شما کمک کننده باشد؟ این …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
دیجیتال مارکتینگ|مفهوم دیجیتال مارکتینگ|دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی یکی ار عناصری است که شما را در هر نوع خرید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط نگه …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *