برندینگ چیست؟
برندینگ فرآیند تحقیق، تقویت و به کارگیری یک ویژگی یا مجموعه ای از ویژگی های خاص یک سازمان است تا مصرف کنندگان بتوانند برند شما را با محصولات یا خدمات شما مرتبط کنند.
برندینگ بخش مهمی از استراتژی بازاریابی است، فرآیندی تکراری و مستمر است و باید قلب مشتریان و تجارت شما را لمس کند. با برندسازی، خود را از رقبای خود متمایز می کنید. برند شما نشان دهنده هویت و ایده آل های شرکت شماست.
اهمیت برندینگ در کسب و کار
برندینگ موفقیت آمیز باعث رشد و توسعه شرکت شما می شود، برند ها باعث می شود که مصرف کنندگان محصولات سودمند را بشناسند، در ادامه به اهمیت برندینگ در کسب و کار ها می پردازیم:
- یکی از مهمترین دلایل برندسازی این است که باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود
- باعث افزایش وجذب بیشتر مشتریان به کسب و کار شما می شود
- غرور و رضایت کارکنان را افزایش می دهد باعث می شود که کارکنان از اینکه در یک شرکت با برند متعبر و محبوب کار می کنند لذت ببرند
- برندینگ صحیح باعث می شود که مشتریان موجود احساس خوبی به برند شما داشته باشند و به کسب و کار شما وفادار بمانند که این موضوع بسیار مهمی برای تبلیغات برند شما می باشد
تبلیغات در کسب و کارها از موضوعاتی می باشد که دارای اهمیت است در واقع برند سازی باعث می شود تبلیغات در دید عموم مردم قرار بگیرد و در ذهن افراد ماندگار شود
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
ابتدا برای ساخت یک برند قوی باید تحقیقاتی را انجام دهید که این تحقیقات عبارتند از:
- ابتدا در مورد رقبای خود تحقیق کنید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند و در چه حوزه هایی فعالیت دارند.
- مخاطبان هدف را پیدا کنید ابتدا باید بفهمید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیاز هایی دارند می توانید از طریق فضای مجازی این مخاطبان را بهتر بشناسید
- رقبای خود را تحلیل کنید بدانید که برای رفع نیازهای مشتریان چه کار هایی انجام می دهند و با توجه به این موضوع نقاط قوت و ضعف رقبا را پیدا کنید
- بعد از گذراندن تمام مرحله های گفته شده حالا هویت برند خود را بشناسید برای برند خود مفهوم و داستانی پیدا کنید که برای مشتری جذاب باشد وجود داستان باعث می شود که مشتریان با برند شما ارتباط موثر برقرار کنند با توجه به هویت برند خود را از رقبا متمایز کنید
- سپس برای برند خود یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید که مردم به راحتی شما را بشناسند
- برای برند کسب و کار خود شعار جذاب بسازید می توانید این شعار را در اینستاگرام و فضای مجازی استفاده کنید
- یک لوگو حرفه ای برای کسب و کار خود بسازید
- در نهایت کار به صورت مداوم به برند سازی خود ادامه دهید و از تمام نکاتی که گفته شد در کسب و کار خود استفاده کنید
با رعایت تمام این موارد هویت برند شما مشخص می شود و مشتریان متوجه حرفه ای بودن کسب و کار شما می شوند و به مجموعه شما اعتماد می کنند.
اهمیت برندینگ برای کسب درآمد
یک برند خاص میتواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود و کمک به جذب و حفظ مشتریان با حداقل هزینه ، تأثیر زیادی برافزایش سود شرکت داشته باشد.در تجارت الکترونیک هر روز کسب و کارهای نوینی ظهور می کنند که یک برند معتبر می تواند سرمایهی گران بهایی در جذب مشتری و کسب سود باشد.مهم نیست که چقدر زمان و تلاش برای ایجاد یک نام تجاری قانع کننده صرف می کنید، کسب و کار شما از همان ابتدا پتانسیل تبدیل شدن به یک برند را دارد.
برای ساخت یک برند، باید جنبه های زیادی را در نظر بگیرید تا به درآمد مورد نیاز خود برسید. از طریق داستان گویی، ایجاد رابطه و کمپین های تبلیغاتی مختلف مانند بازاریابی پیامکی، شما این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و پیوندی قوی با آنها ایجاد کنید که فراتر از خرید و فروش است. در واقع شما باید ابتدا در قلب و ذهن مخاطبان خود نفوذ کنید و سپس آنها را به خرید تشویق کنید. بدون برندسازی، نمیتوانید روی مخاطبان خود تأثیر بگذارید و درآمد کسب کنید. نکته مهم در مورد پیامک انبوه این است که ارزان ترین راه برای رشد برند شماست.
بیزینس کوچینگ چیست؟
کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که در آن کوچ ها با مدیران و کارآفرینان برای شفاف سازی اهداف تجاری …
تاثیر توسعه سازمانی در کسب و کار
توسعه سازمانی (Organizational Development) نقش کلیدی در موفقیت و رشد کسب و کار دارد. این فرآیند به مجموعه ای از …
برند چیست؟| ثبت برند چه کمکی به کسب وکار شما میکند؟
برند چیست؟ چه اهمیتی در کسب وکار دارد؟ چگونه میتواند در راستای کسب و کار شما کمک کننده باشد؟ این …