I.B.D.Center
مرکز توسعه تجارت هوشمند

I.B.D.Center

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی یکی ار عناصری است که شما را در هر نوع خرید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط نگه داشته و راهی برای فروش بیشتر شما است. در حال حاضر مفهوم بازاریابی با مفهوم آن در گذشته متفاوت است و فضایی به نام اینترنت مکانی است که کسب و کارها به دنبال فروش و معرفی برند خود هستند.

دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود.

در اکثر شرکت ها و سازمان ها، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک روش بسیار موثر برای جذب، مشارکت و همچنین فروش کالا و یا خدمات به صورت آنلاین استفاده می شود. اما بسیاری از افراد هنوز سوالات زیادی در مورد دیجیتال مارکتینگ دارند و برای کسب اطلاعات بیشتر و درک مفاهیم  در این راستا علاقه‌مند هستند. ما نیز تصمیم گرفتیم به سوالات آنها پاسخ دهیم. تعریف دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ شامل کلیه فعالیت های بازاریابی است که از طریق بستری به نام اینترنت انجام می شود. کسب و کارها از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و سایر وب سایت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی خود استفاده می کنند.

یک بازاریاب دیجیتال ممکن است بگوید که بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا مفاهیم یکسانی دارند، اما در واقع تفاوت هایی گرچه جزئی بین این دو وجود دارد.

نقش دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌ها چیست؟

بازاریابی سنتی معمولاً به صورت چاپی، ارتباط تلفنی با مشتریان یا به صورت فیزیکی و حضوری انجام می شود، اما نقطه مقابل بازاریابی دیجیتال کاملاً آنلاین و الکترونیکی اتفاق می افتد. این به این معنی است که شرکت ها و برندها گزینه های بسیار بیشتری برای دستیابی به مشتریان بیشتری دارند، از جمله ایمیل، ویدئو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو.

در تمامی مراحل دیجیتال مارکتینگ، آگاهی از برند حرف اول و آخر را می زند و یک اصل بسیار مهم و ضروری محسوب می شود. در دنیای آنلاین امروز، همه کسب و کارها دارای وب سایت هستند و داشتن وب سایت را یکی از تعهدات کاری خود می دانند. حتی اگر وب سایت هم نداشته باشند، سعی می کنند در شبکه های اجتماعی یا کانال های دیگر حضور پررنگی داشته باشند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آن به قدری در بین کسب و کارها رایج است که در حال حاضر مصرف کنندگان انتظار دارند که کسب و کارها یکی از ابزارهای دیجیتال را در اختیار داشته باشند و بسیاری از کسب و کارها این ابزارها را راهی برای جلب اعتماد مشتری می دانند.

دیجیتال مارکتینگ|مفهوم دیجیتال مارکتینگ|دیجیتال مارکتینگ چیست؟|

اگر بخواهیم اهمیت دیجیتال مارکتینگ را برای شرکت‌ها به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار خلاصه کنیم تا در بازار و در میان رقبا برجسته شوند، باید در فرآیند استخدام خود به افراد ماهر در دیجیتال مارکتینگ توجه کنید و از ترفندها و علم دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید.

اگرچه دیجیتال مارکتینگ روش ها و استراتژی های زیادی را برای انجام دادن پیش روی شما قرار داده است، اما همچنان می توانید خلاق باشید و به سراغ روش های جدید و همچنین چیزهایی بروید که سایر کسب و کارها از آنها یاد گرفته اند. با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید از ابزارهایی مانند داشبوردهای تحلیلی برای نظارت بر موفقیت و بازگشت سرمایه کمپین‌های خود استفاده کنید و بیشتر از محتوای تبلیغاتی سنتی – مانند یک بیلبورد یا تبلیغات چاپی – از آن بهره ببرید.

مطالب مرتبط
تاثیر توسعه سازمانی در کسب و کار|توسعه سازمانی|بهبود عملکرد سازمان با توسعه سازمانی کسب و کار|

تاثیر توسعه سازمانی در کسب و کار

توسعه سازمانی (Organizational Development) نقش کلیدی در موفقیت و رشد کسب و کار دارد. این فرآیند به مجموعه ای از …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
ثبت برند|برند چیست؟| ثبت برند چه کمکی به کسب وکار شما می کند؟

برند چیست؟| ثبت برند چه کمکی به کسب وکار شما می‌کند؟

برند چیست؟ چه اهمیتی در کسب وکار دارد؟ چگونه می‌تواند در راستای کسب و کار شما کمک کننده باشد؟ این …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده
توسعه فردی مدیران

توسعه فردی مدیران

توسعه فردی مدیران نقش عمده ای در گسترش اهداف مدیران دارد. معمولا کارمندان برای ایجاد یک محل کار بهتر برای …

[rt_reading_time] دقیقه مطالعه مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *