چگونه فرهنگ مربیگری را در سازمان ایجاد کنیم ؟
فرهنگ مربیگری به معنای این است که تنها به کارکنان کمک کنیم تا مهارتهای جدیدی را یاد بگیرند و به دارایی بزرگتری برای شرکت تبدیل شوند. برای ساختن فرهنگ مربیگری، لازم است قوانین، رفتارها و شیوههای موجود را تغییر دهیم. در واقع، ایجاد فرهنگ مربیگری به عنوان یک استراتژی مهم برای بهبود قابل توجه مشارکت و بهرهوری کارکنان ظاهر میشود. چنین فرهنگی یک محیط پر از همکاری و حمایت را پرورش میدهد و به سازمانها اجازه میدهد تا به طور مؤثر از پتانسیل نیروی کار خود بهرهبرداری کنند.
هدف از برنامه های مربیگری چیست ؟
هدف برنامه مربیگری در محل کار، حمایت از کارمندان جدید در آغاز سفر شغلی شان است. مربیها اطلاعات، مهارتها و منابعی را که کارمندان جدید برای بهبود عملکرد و رشد شغلی شان نیاز دارند، فراهم میآورند. برگزاری دورههای مربیگری در درجه اول برای خود سازمان سودمند است. زیرا کارمندان جدید به آموزشهایی دسترسی دارند که به آنها در توسعه و رشد پتانسیلشان کمک میکند. این برنامه مربیگری میتواند الگوهای مثبت برای کارمندان فراهم کند و به آنها در تعریف اهداف شغلی شان و کمک به دستیابی به آنها یاری برساند. زمانی که کارمندان بدانند که سازمان برایشان اهمیت قائل است و منابع لازم برای موفقیت را تأمین میکند، دیگر به ترک سازمان فکر نمیکنند.
4 مورد از عواملی که برای ایجاد برنامه های موفق مربیگری الزامی است ؟
- در ابتدا می بایست یک هدف روشن تعیین کنید.
- در مرحله ی دوم بایستی قابلیت اجرای برنامه ها را بررسی کنید.
- سپس تصمیم بگیرید که کدام کارمندان باید در برنامه شرکت کنند.
- برای شرکتکنندگان یک مربی انتخاب کنید.
- در انتها انسجام و یکپارچگی برنامه را حفظ کنید.

نکاتی برای استقرار فرهنگ مربیگری می بایست بیان کرد :
- به جای صحبت کردن در مورد ارزش مربیگری،ارزش آن را نشان دهید.به ویژه در شرایط دشوار برای رهبران کسب و کار، ما امیداریم که افراد تأثیرگذار (شخصیتهای شناخته شده) بتوانند بگویند: “من به مدت ۳ هفته با این مشکل دست و پنجه نرم کردم، اما با فقط ۳۰ دقیقه گفتگو با شما، توانستم گزینهای برای مدیریت این مشکل پیدا کنم و اعتماد به نفس جدیدی کسب کنم!”
- وضعیت ایدهآل زمانی به وجود میآید که رهبران کسبوکار و متخصصان منابع انسانی مهارتهای مربیگری و نگرش مربیگری را خود نشان دهند. اطمینان حاصل کنید که افراد میدانند چگونه زیردستان خود را مربیگری کنند.
- عملکرد سازمان شما همیشه به اثربخشی هر یک از کارکنان بستگی دارد.
نتیجه گیری :
همانند هر سفر دیگری، در مربیگری نیز نوسانات زیادی وجود خواهد داشت. این موضوع همچنین به ساخت فرهنگ مربیگری پایدار مربوط میشود، اما هنگامی که به درستی در سازمان پیادهسازی شود، ممکن است به عنوان پاداش نیروی کار بسیار متعهدی که نتایج خوبی را به همراه دارد، نمایان شود. هرچه مهارتهای مربیگری افراد در بخش منابع انسانی قویتر باشد، آنها میتوانند این تجربه را داشته باشند و مزایای آن را نشان دهند و این برای کل سازمان نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

اصول موفقیت در سیستمی سازی چیست؟
اصول موفقیت در سیستمی سازی سیستمی سازی جزوه مهارت های نوین در اداره و راهبرد یک شرکت است. به …

۷ اشتباه رایج در کسب و کار که باید از آن دوری کنید
در دنیای رقابتی و پرشتاب امروز، ایده خوب و پول کافی برای موفقیت یک کسب و کار کافی نیست. بسیاری …

بیزینس کوچینگ چیست؟
کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که در آن کوچ ها با مدیران و کارآفرینان برای شفاف سازی اهداف تجاری …